Halvveistilhundre

Førstehjelp

Google er din venn – og min. Iallfall så lenge det ikke dreier seg om sykdommer, for da tar den mer livet av meg. Jeg lar meg nemlig påvirke til å «få» alle sykdommer fra A til Å hvis jeg drister meg til å lese for mye.

Men i går googlet jeg altså før jeg dro på trening. Søkeordene var «såre muskler». Det ble mye uaktuelt, kan man trygt si. Det kan f.eks. godt være jeg har fibromyalgi eller noe sånt. Gudene skal vite det er nok ømme triggerpunkter rundt om på skrotten her. I så fall er det sikkert best jeg ikke vet om det. Men – midt mellom alle de potensielt kronsike lidelsene som kan gjøre vondt så fant jeg altså en artikkel om massasje. Massasje etter trening reduserer stølhet etterpå.

Den var verdt å prøve, syntes jeg. Nå er jeg ikke så heldig at jeg har massør i heimen, men jeg har elektrisk massasjepute. Etter trening (yay, jeg klarte å økte vekten på knebøy litt) så bar det hjem til sofaen – og puta. Jeg startet med legger og jobbet meg gradvis oppover til nakken. Sistnevnte er ikke helt enkel å få tak på med den puta, men jeg gjorde mitt beste.

Jaggu kjennes det ut til å ha virket. Til tross for en ganske god treningsøkt i går så er jeg vesentlig mindre sår i muskulaturen i dag. Litt støl her og der er jeg jo, men det er da også meningen, så det kan faktisk se ut som trikset har virket. Jeg kommer definitivt til å prøve det flere ganger.

Legg igjen en kommentar

